dinsdag 10 juni 2014

Shoplog : Shopping in Berlin


heyhey,

In mijn vorige post over Berlijn beloofde ik jullie dat ik binnenkort een shoplog zou posten over alle spulletjes die ik heb gekocht in Berlijn. Bij deze show ik jullie wat ik allemaal heb geshopt in Berlijn. Zoals ik al eerder vertelde heeft Berlijn heel veel leuke winkels. Dus ik heb heel wat spulletjes gekocht. Ook zijn de meeste spullen in Duitsland goedkoper, daarom kon ik meer shoppen. ;)




Dinsdag hadden we stiekem al een klein beetje vrije tijd. :) We liepen toen in de buurt van het Alexanderplatz. Hier ging ik snel naar de Lush. :) Bij de Lush kocht ik een lip scrub met bubblegum geur/smaak.


Donderdag gingen ik en een vriendin shoppen tijdens onze vrije tijd. Als eerste gingen we naar de Primark. De Primark is makkelijk bereikbaar met de U9. Als je bij de halte Walther schreiber platz uitstapt zie je meteen de Primark al.


Bij de Primark kocht ik een witte ronde zonnebril, watermeloenen sokken en een set armbandjes, deze vind ik echt super cute.


Verder kocht ik nog een grijze maxi skirt.



Een zonnebloemen bloesje.

                                                  





En een watermeloenen bandeau bikini.


Daarna gingen we naar de DM. De DM is een soort drogisterij, vergelijk het een beetje met de Etos en Kruidvat. Deze zat in het zelfde mini winkelcentrum als de Primark. Bij de DM heb ik heel veel spulletjes gekocht. Omdat de spulletjes daar ook zo cute zijn en ook best goedkoop. :)


In de DM ging ik als eerste naar de afdeling van de lip balms. Ik wist dat er in Duitsland paarse baby lips te koop zijn dus daarom ging ik daar snel naar toe. Daar zag ik ook nog deze twee Happy lips lip balm, in de smaken mango en aardbei. 


Toen ik verder liep kwam ik deze badkristallen van Kneipp tegen. Het zijn de geuren honing/vanille, framboos en citroen. Alleen bij het zien van deze schattige verpakking wil je deze badkristallen al hebben. :)


Verder kocht ik van het merk Treacle moon deze cute mini douche creme en bodymilk. De kleine flesjes vind ik heel leuk en de geur is heerlijk. :) 


Ook kocht ik nog nagellak van het makeup merk p2. P2 is een bekend make up merk in Duitsland en is ook alleen daar te verkrijgen. Ik nam de Catch Glow sun goddess nail polish (nr. 301 ) van hun limited editon lijn. En de Satin supreme polish (nr. 402 ). De kleurtjes vind ik erg mooi en leuk voor de zomer.



Toen zag ik nog deze handcrème met cute Paris design. En ik nam nog deze schattige watermelon / komkommer bodyspray mee. 


Als laatste kocht ik nog deze yummy Smint snoepjes. Het is de smaak rode/blauwe bes, echt super lekker.

Nadat we bij de DM en Primark waren geweest gingen we naar de Pull&Bear. De Pull&Bear zit in de Schlossstrasse. In deze straat zijn heel veel leuke winkels en ook het mini winkelcentrum waarin de DM en Primark zitten. Bij de Pull&Bear kocht ik een (mint)groene croptop met aan de achterkant schattige strikjes.


Vervolgens gingen we naar de Dunkin donuts om even iets te eten. Hij bevindt zich ook in de Schlossstrasse. Dunkin donuts is een super yummy donuts winkel. :) hihi Ik nam de Strawberry frosted Donut.

 

Later gingen we naar de Brandy Melville. De winkel is best wel groot al vergelijk je hem met de winkel in Amsterdam. Ze hadden daar echt heel veel leuke dingen. :)




Toen ik de Brandy Melville binnenkwam zag ik gelijk deze tas al liggen. Ik was al een tijdje opzoek naar een stoffen/katoenen tas van de Brandy Melville en ik ben super blij dat ik hem nu eindelijk heb. :)

Verder kocht ik nog dit shirt met de tekst : On wednesdays we wear pink. In een andere post had mijn zusje hem al aan in het wit. Deze grijze kleur vind ik echt heel leuk dus ik dacht die neem ik ook mee. :)


Daarna kocht ik nog deze streepjes croptop. Dit hemdje staat heel cute op een maxi skirt of op high whaisted shorts. 


Hierna gingen we opzoek naar de Subdued. Deze zit tegenover de Primark. Alleen hij valt niet erg op aangezien de naam niet erg duidelijk aan de voorkant staat, hierdoor loop je er gemakkelijk voorbij. De winkel heeft een begaande grond en één boven verdieping en is redelijk groot.

Op de begaande grond zag ik de shirt met een funny dictionary tekst van het woord study. :)


Toen zag ik nog deze croptop met een olifantje. :)


Tenslotte nam ik nog deze croptop met schatigge floral print mee. En aan de onderkant zit een dun strookje kant.


De tijd vloog voorbij dus we moesten snel terug naar de Gedächtniskirche bij de Kurfüstendamm, hier moesten we verzamelen voor het avondeten. Toen we uitstapten bij halte Kurfüstendamm zagen we aan de overkant van de straat de Urban Outfitters. Snel gingen we hier nog naar binnen.


Bij de UO kocht ik deze haar elastiekjes/armbandjes. Je kan ze dus op twee manieren gebruiken als schattige elastiekjes in je haar of als sweet accessoires om je pols. Deze elastiekjes/armbandjes lijken een beetje op die van het merk Tie-it uit Duitsland. 


Na het eten mochten we nog een kwartiertje iets voor ons zelf doen. Helaas was de Forever21 net gesloten. Maar bij een souvenirs winkeltje kocht ik nog wel een paar ansichtkaarten en dit lieve knuffelbeertje.


Op de terug weg stopten we weer op het zelfde tankstation als op de heen weg. Op de heen weg kocht ik bij dit tankstation True fruits. Dit vond ik zo lekker dat ik er wel meer van wilde meenemen. Alleen in Berlijn zelf heb ik het helaas niet kunnen vinden. Gelukkig was het bij het tankstation wel te koop en ik nam twee flesjes mee voor thuis. :) De smaak van de True fruits smoothie die ik meenam is echt super yummy, het is een smoothie van appel, banaan en nog een paar lekkere fruit soorten.


Ik heb heel erg leuk geshopt in Berlijn. En ik ben zeer blij met alle nieuwe spulletjes uit Berlijn. :) Als je van winkelen houd zou ik Berlijn zeker niet afraden. ;)
Wat vinden jullie van mijn aankopen?? Wat zijn jullie favoriete winkels in Berlijn? Vertel het me in de comments ;)

XOXO

Cottoncandyblondies

EN: last post I promised I should make a shoplog about everything I shopped in Berlin. Berlin has very much shops and the prices in Germany are lower than in Holland. So I bought a lot clothes, accessories and beauty products. First I went to the Primark, DM and Pull&Bear. Than we went eating at Dunkin Donuts. Next we went to the Brandy Melville and Subdued. Last we were going to the Urban Outfiters and a souvenirs shop.
What do you think about my new stuff? And what is your favorite shop in Berlin? Tell me in the comments :)

1 opmerking:

  1. Er staan prachtige dingen op, maar bij de Primark gekocht? Weet je wel, dat die door kinderhandjes worden gemaakt in lage-lonenlanden en dat die kinderen een rotleven hebben? Lange werkdagen, nooit naar school, niet buiten spelen en andere natuurlijke kinddingen doen. Vraag je je nooit af waarom alles daar zó goedkoop is?
    En wat je daaraan kan doen? Juist, boycotten, wat ik al jaren doe! Want ook deze kinderen hebben rechten op een fijn, kindvriendelijk bestaan.
    Wees zo flink en moedig deze reactie te publiceren op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen